Oleje przekładniowe

W przeciwieństwie do samochodu osobowego, w którym jest wystarczająco dużo miejsca na zespół napędowy, przestrzeń w większości motocykli jest znacznie ogran...

W przeciwieństwie do samochodu osobowego, w którym jest wystarczająco dużo miejsca na zespół napędowy, przestrzeń w większości motocykli jest znacznie ograniczona, co zmusza inżynierów do projektowania bardzo kompaktowych i raczej złożonych konfiguracji. Jeśli chodzi o smarowanie, silnik, skrzynia biegów i sprzęgło mają różne wymagania dotyczące oleju, jednak wiele czterosuwowych motocykli nie ma oddzielnych z...

W przeciwieństwie do samochodu osobowego, w którym jest wystarczająco dużo miejsca na zespół napędowy, przestrzeń w większości motocykli jest znacznie ograniczona, co zmusza inżynierów do projektowania bardzo kompaktowych i raczej złożonych konfiguracji. Jeśli chodzi o smarowanie, silnik, skrzynia biegów i sprzęgło mają różne wymagania dotyczące oleju, jednak wiele czterosuwowych motocykli nie ma oddzielnych zbiorników, aby utrzymać trzy różne płyny od siebie i używać tego samego płynu do smarowania wszystkiego. Oprócz trudności w stworzeniu dobrze zbilansowanego oleju wywołuje liczne spory wśród motocyklistów posiadających motocykle z możliwością osobnej wymiany oleju silnikowego i przekładniowego. Na przykład motocykle firm Harley-Davidson i Buell zwykle używają trzech rodzajów oleju - oleju silnikowego, oleju pierwotnego (sprzęgłowego) i oleju przekładniowego, co pozwala na maksymalne wykorzystanie wszystkich odpowiednich zespołów i niezawodnie chroni je przed zużyciem. Chociaż niektórzy motocykliści używają tego samego środka smarnego we wszystkich tych systemach, lepiej jest używać różnych produktów. Jeśli chodzi o płyn przekładniowy przeznaczony do manualnej skrzyni biegów, to zazwyczaj ma on wyższą lepkość niż zwykłe oleje silnikowe i zapewnia płynniejszą zmianę biegów, cichszą pracę i dłuższą żywotność zespołu. W przypadku mokrego sprzęgła należy upewnić się, że stosowany tam płyn jest kompatybilny z takim układem i nie zawiera modyfikatorów tarcia ani dodatków EP. W przeciwnym razie może to doprowadzić do nadmiernego poślizgu i uszkodzenia sprzęgła, (dlatego olejów samochodowych nie można stosować w motocyklach). W każdym przypadku dobrze jest zapoznać się z instrukcją serwisową przed zakupem jednego lub drugiego płynu do twojej maszyny. W sklepie Lidor oferujemy szeroki asortyment płynów i olejów do przekładni motocyklowych spełniających najwyższe standardy, jakości. Wiele naszych produktów jest specjalnie opracowanych zarówno dla mokrych sprzęgieł, jak i skrzyń biegów pracujących z silnikiem dwu- lub czterosuwowym. Znajdziesz tutaj również płyny do automatycznych skrzyń biegów oraz kompletne zestawy do wymiany oleju zawierające wszystkie potrzebne rodzaje oleju i filtry. Polecamy tylko produkty od najlepszych w branży, takich jak Motul, Bel-Ray, Castrol i innych.

Czytaj więcej
Motocyklowe oleje przekładniowe

Aktywne filtry