Świece zapłonowe

Jest wiele krytycznych parametrów wydajności motocykla, które zależą od stanu świec zapłonowych. Bezproblemowe uruchamianie, emisje i praca silnika są pod w...

Jest wiele krytycznych parametrów wydajności motocykla, które zależą od stanu świec zapłonowych. Bezproblemowe uruchamianie, emisje i praca silnika są pod wpływem tych małych urządzeń zapalających paliwo. Wykonują dość ważną pracę i pracują w ekstremalnych warunkach, chociaż świece zapłonowe to jedne z najczęściej pomijanych części w motocyklu. Nie przyciągają one wystarczającej uwagi, częściowo ze względu na ...

Jest wiele krytycznych parametrów wydajności motocykla, które zależą od stanu świec zapłonowych. Bezproblemowe uruchamianie, emisje i praca silnika są pod wpływem tych małych urządzeń zapalających paliwo. Wykonują dość ważną pracę i pracują w ekstremalnych warunkach, chociaż świece zapłonowe to jedne z najczęściej pomijanych części w motocyklu. Nie przyciągają one wystarczającej uwagi, częściowo ze względu na fakt, że dzisiejsze świece zapłonowe są o wiele bardziej niezawodne i trwałe, a ponadto nie musisz już nosić części zamiennych w kieszeni za każdym razem, gdy wybierasz się na przejażdżkę. Ale nawet dzisiejsze długotrwałe świece zapłonowe to elementy jednorazowego użytku, które należy sprawdzać przynajmniej, co 3000 km i wymieniać w określonych odstępach czasu. Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest zapewnienie iskry zapalającej wybuchową mieszankę paliwowo-powietrzną. Iskra pojawia się między dwiema elektrodami na jej końcu, a odległość między tymi elektrodami, zwana również „szczeliną”, musi być prawidłowo zwymiarowana z dokładnością do setek cali. Jeśli odstęp różni się od normy ustalonej przez producenta, samo to odchylenie może spowodować słaby przebieg, przerwy w zapłonie, utratę mocy itp. Nigdy nie pomylisz się, postępując zgodnie z zaleceniami dotyczącymi świec zapłonowych wyszczególnionymi w instrukcji obsługi. Instrukcja podaje również dokładny zakres temperatur. Powszechnym błędem jest przekonanie, że zakres temperatur w jakiś sposób kontroluje temperaturę pracy silnika. W rzeczywistości zakres temperatur odnosi się do drugiej funkcji świecy - odprowadzania ciepła z komory spalania. Każda świeca zapłonowa działa również, jako wymiennik ciepła. Różnica między wtyczkami „zimnymi” i „gorącymi” polega zasadniczo na ilości izolacji i jej powierzchni. Gorące wtyczki mają dłuższą i cieńszą końcówkę izolatora i zatrzymują więcej ciepła. Zimne świece zapłonowe mają krótszy i grubszy nosek izolatora i łatwiej odprowadzają ciepło. Silniki motocyklowe są mniejsze niż te stosowane w samochodach, więc ich świece zapłonowe mają inne wymiary i parametry cieplne. Zazwyczaj motocyklowe świece zapłonowe są odmianą „chłodniejszych”. W każdym razie, chyba, że jesteś doświadczonym konstruktorem silników, przestrzeganie specyfikacji producenta dotyczących zakresu temperatur jest właściwą rzeczą do zrobienia. Jeśli zakres jest zbyt zimny, możesz skończyć z nagromadzeniem węgla, który się nie spali. Jeśli świeca zapłonowa jest zbyt gorąca, w silniku Twojego motocykla może dojść do przedwczesnego zapłonu i utraty mocy. Przegrzana świeca zapłonowa prawdopodobnie przedwcześnie się zepsuje. Sklep Lidor ma w swojej ofercie szeroką gamę świec zapłonowych do wielu modeli chopperów i cruiserów. Jak zawsze polecamy tylko produkty sprawdzonych firm, takich jak Denso, Champion, Accel, NGK i wielu innych.

Czytaj więcej
Motocyklowe świece zapłonowe

Jest 33 produktów.

Pokazano 1-20 z 33 pozycji

Aktywne filtry